Pigeon
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-40%
Le deal à ne pas rater :
Tefal Ingenio Emotion – Batterie de cuisine 10 pièces (induction, ...
59.99 € 99.99 €
Voir le deal

barcelone et alimentation

2 participants

Aller en bas

barcelone et alimentation Empty barcelone et alimentation

Message  olivier Lun 20 Juin - 5:30

à maintenant 15 jours du départ des pigeons pour barcelone à quoi regardez vous au niveau de l' alimentation des pigeons.
Il y a t' il des compléments intéressants pour la préparation?
Rappel tricho ou pas?

olivier
Invité


Revenir en haut Aller en bas

barcelone et alimentation Empty Re: barcelone et alimentation

Message  parpalaid Lun 20 Juin - 5:43

Gommaire Verbruggen a écrit:

Kurt,
1) Inderdaad onze Barcelona duiven vertrekken op droog weduwschap. Op het einde van het seizoen mogen ze een jong grootbrengen.
2) Gewoon vluchtmengeling 3 dagen voor de inkorving van de voorgaande vluchten. De andere dagen dieet. Vanaf 14 dagen voor de inkorving van Barcelona krijgen ze meer en meer mais.
Pindas krijgen onze duiven niet. In die Super-dieet zit reeds zeer veel vet in verwerkt. De laatste dagen krijgen ze nog bijkomend vet onder de vorm van 4-olien op het voeder. Wij voederen gele plata mais.
3)Motivatie : de duivin wordt nooit getoond bij de inkorving. Wel bij thuiskomst. Meestal tot 's anderendaags. De dag voor inkorving van Barcelona krijgen de Barcelonaduiven vanaf 's middags hun duivin tot 's avonds. Als bijkomende motivatie worden ze dan op een 10-tal km weggedragen en gelost. De duivin zit dan nog altijd thuis. De dag van inkorving geen duivin meer.
Onze 2e duif van Barcelona had een gans hok voor hem alleen en alle bakken werden geopend. Dit kunt ge territoriumdrift noemen.
4) programma : zie elders , deze vraag werd eerder gesteld. Bij mij persoonlijk zijn 2 jaarse ook oude duiven. Deze worden zeker op Barcelona gespeeld. Als ze een vlucht van +- 850 - 900 km gehad hebben als jaarse kunnen deze uw eerste duiven zijn.
5) We hebben een paar jaar met een 3-tal duivinnen geprobeerd. Dit is niet meegevallen. Misschien de kwaliteit niet goed genoeg. Deze werden gespeeld op platte jongen van 2 à 3 dagen.
In 2003 hadden we geen duivinnen mee.
Ik durf zeker te kweken uit onbewezen duiven. Duiven moeten niet of niet goed gevlogen hebben om achteraf goede kwekers te worden. De pedigree telt voor mij.
6) Zie de eerst gestelde vraag daar heb ik mijn kweeksysteem uitgelegd. Ik houd alles zeer goed gescheiden.Zelfs zitten de fondduiven op een ander afzonderlijk hok. Halve Fond bij Halve Fond, Fond bij Fond.

Pour voir l'article complet

http://www.pipa.be/fr/newsandarticles/dayswith/stel-je-vraag-aan-gommaire-verbruggen-scherpenheuvel-09-03-2004

Il y a des reponses en flamouch, anglich et franceuzich lol! lol! lol!
parpalaid
parpalaid

Messages : 1375
Date d'inscription : 30/04/2011

http://users.compaqnet.be/colombiermiseur/principale.htm

Revenir en haut Aller en bas

barcelone et alimentation Empty Re: barcelone et alimentation

Message  christian bouhy Lun 20 Juin - 5:58

ai répondu de l'autre coté..

christian bouhy

Messages : 764
Date d'inscription : 08/06/2011
Age : 63
Localisation : battice(herve)

Revenir en haut Aller en bas

barcelone et alimentation Empty Re: barcelone et alimentation

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum